Identiteit

De Dorpsgarage Formule positioneert zich als een garageformule met een mensgerichte aanpak en lokale betrokkenheid. Onze merkidentiteit wordt gekenmerkt door warmte, eerlijkheid en Lef. We doen dingen op onze eigen manier, met het hart op de juiste plek. Hier lees je meer over de kernwaarden en identiteit die alle Dorpsgarage-vestigingen gemeen hebben.

Onze Kernwaarden

Lef: We hebben het lef om te vernieuwen en te kiezen voor een andere benadering. Lef betekent voor ons ook eerlijk durven zijn. We dagen de status quo uit in de autobranche of het nu gaat om andere openingstijden, innovatieve diensten of het open communiceren over prijzen. Een Dorpsgarage-ondernemer durft te staan voor zijn keuzes en is transparant en recht door zee.

Visie: Kwaliteit nastreven en vooruitkijken zit in ons DNA. We hebben een duidelijke visie op waar we naartoe willen: continu verbeteren en toekomstbestendig ondernemen. Dit betekent investeren in kwaliteit van de onderdelen die we gebruiken tot de trainingen die we volgen. Visie houdt in dat we verder kijken dan de problemen van vandaag; we spelen in op nieuwe ontwikkelingen zoals elektrische mobiliteit wanneer onze klanten daar klaar voor zijn, en we omarmen digitalisering waar het de service verbetert. We weten waar we het voor doen en houden altijd oog voor de lange termijn.

Menselijkheid: Oprechte aandacht voor klanten én medewerkers is onze derde pijler. Bij elke Dorpsgarage krijgt de klant het gevoel welkom te zijn. We kennen onze gasten bij naam, nemen de tijd voor een praatje en bieden desnoods een lift naar huis. Een kop koffie en een luisterend oor horen er net zo bij als een goede olieverversing. Menselijkheid betekent ook dat we investeren in onze medewerkers. We waarderen hun inzet, bieden groeikansen en hebben oog voor werkplezier en balans. Want alleen tevreden medewerkers kunnen zorgen voor tevreden klanten. In onze cultuur is gastheerschap vanzelfsprekend: we behandelen klanten als goede vrienden en collega’s als familie.

Eenheid in identiteit

Elke vestiging binnen De Dorpsgarage Formule draagt deze kernwaarden uit in de dagelijkse praktijk. Uniformiteit is belangrijk voor de herkenbaarheid: alle Dorpsgarages hanteren onze vriendelijke, toegankelijke toon richting klanten en dragen de nette, authentieke Dorpsgarage-huisstijl. Van het logo tot de interieurkleuren de uitstraling is overal onmiskenbaar De Dorpsgarage. Maar uniformiteit gaat hand in hand met een lokale touch. We moedigen elke vestiging aan om zich in te bedden in de lokale gemeenschap. Een Dorpsgarage kent zijn buurt en klanten, en doet actief mee aan lokale activiteiten waar mogelijk. Of het nu sponsoring van de plaatselijke voetbalclub is, een koffiemiddag voor buurtbewoners of deelname aan het dorpsfeest we zijn betrokken en zichtbaar in de gemeenschap. Zo combineren we de kracht van een landelijk merk met het vertrouwen van een lokale garage waar men elkaar groet op straat. Onze identiteit is dus tweeledig: aan de ene kant herkenbaar en betrouwbaar door de hele formule heen, aan de andere kant flexibel en persoonlijk afgestemd op de lokale omgeving. We geloven dat juist die combinatie ervoor zorgt dat klanten bij elke Dorpsgarage-vestiging hetzelfde gevoel van vertrouwen en welkom ervaren. Het gevoel dat hun lokale garage vakmensen in dienst heeft die hun vak verstaan én persoonlijke aandacht bieden. Dat is de essentie van ons merk.

Fundament

Naast menselijkheid hecht De Dorpsgarage Formule groot belang aan hoge kwaliteit van dienstverlening. Vakmanschap is een fundament van ons concept. Elke franchisenemer houdt zich aan de geldende vakstandaarden en zorgt dat onderhoud en reparaties vakkundig volgens voorschriften worden uitgevoerd. We werken bij voorkeur met onderdelen en materialen van A-kwaliteit (originele OEM-kwaliteit of gelijkwaardig) om de betrouwbaarheid van reparaties te garanderen. Eerlijk advies, duidelijke prijsopgaven vooraf en correcte informatie achteraf zijn onlosmakelijk verbonden met hoe wij werken. Transparantie schept vertrouwen; onze klanten komen bij ons nooit voor onverwachte verrassingen te staan. Eventuele klachten of problemen nemen we serieus en lossen we netjes op volgens een duidelijke procedure, zodat elke klant zich gehoord en geholpen voelt.

Ook op het gebied van garantie en service bieden we meer dan het minimale. Waar mogelijk hanteren we garantievoorwaarden die minstens gelijkwaardig of ruimer zijn dan de branchestandaard. Daarnaast committeren al onze franchisenemers zich aan periodieke kwaliteitstoetsing. Dit zijn geen controlemiddelen om met het vingertje te wijzen, maar instrumenten om samen continu te verbeteren. Zo borgen we de kwaliteit doorlopend, terwijl we blijven leren.

Onze merkidentiteit komt tot uiting in alles wat we doen: van een nette, opgeruimde werkplaats en een vriendelijke groet bij binnenkomst, tot aan een professionele online afspraakplanner en actieve social media waarin de mens achter de monteur zichtbaar is. We zijn lef, visie en menselijkheid en dat moet je als gast bij ons aan alles kunnen merken.